Saturday, October 26, 2013

Dukan Diyeti { ilk hafta görüşlerim }


İlk hafta benim attack evremdi;7 gün boyunca protein ağırlıklı beslenecektim,yapacaktım edecektim tim tim tim....

Efenim ben 5. gün hasta oldum,bilmiyorum ki acaba bu diyet bünyemi zayıflattı,virüsler boş bulmuşken cirit attılar...

5 günden sonrası zaten yalan oldu;ama bana 2.4 kilo vereceksin demişti,ben 2.7 kilo vermişim

Daldan dala atlarsam kusura bakmayın zira hala yaşaran gözlerim,akan burnumla uğraşıyorum

Odaklanamıyorum konulara

Ama illa da yazıcam deyince bu tarz bir yazı çıkıyor ortaya

Daha fazla saçmalamamak adına madde madde görüşlerimi bildireyim istiyorum;

* Öncelikle ben et seven bir insanım;5 günde bana bile gına geldi..Tüm hayatım boyunca tavuk yesem olur diyen ben her gün değişik bir tarz yemek yapmayı desem de bıktım..Canım kabak çekti,taze fasulye çekti,çekti de çekti :)

* 3. gün başım ağrıdı yazmıştım ya burada,sonraki her gün başım ağrıdı.Lisede biyoloji derslerinde beynin glikoz yaktığını öğretmişlerdi,aldı beni bir telaş..Bünyemde bolca glikojen olmasına rağmen ( karbonhidrat deposu) endişelendim vallahi :) Her gün başım ağrıdı yani bunu da bilin

* 1,5 litre su içmek zorunlu,evde olduğum sürede ben mutlaka içerim su,döner dolaşır içerim.Dışarıda aklıma bile gelmez.O bakımdan pek sıkıntı yaşamadım.

* Çok özür dileyerek söylemek zorundayım ki yiyorsunuz yiyorsunuz çıkmıyor onlar.Bitki çaylarıyla destek olun derim.

* Başladığım günden düne kadar 1 gr ekmek yemedim.Hiç de eksikliğini hissetmiyorum.Biz millet olarak ekmek yemeye alıştığımız için ilk günler zor geliyor ama inanın bırakınca aramıyorsunuz bile.Ama dün canım nasıl beyaz peynir-domates çekti anlatamam.Hastayım ya yedim haliyle :p ( bahane bahane bahane)

* Proteini fazla aldığınızdan vücuttaki ürik asit (protein yakılınca bu meymenetsiz şey çıkar ortaya) oranı artıyor.Haydi bakalım böbreklere fazla iş düşüyor.Günde 3  litre su da içip iyice sersemletmeyin böbreklerinizi

* Protein atılırken kalsiyum da götürüyormuş.Süt için,yoğurt yiyin..Özellikle hanımlar yaşlanınca neler geliyor başımıza biliyorsunuzdur

* Gelelim işin en zor kısmına;meyve..Bilmem kaç ay meyve yemeyecekmişim,onların içinde karbonhidrat var imiş,olmazmış..En zor kısım bu,insan türlü türlü çikolatalara hayır diyor da meyveyi dışlamak gücüne gidiyor..

Velhasılıkelam kilo verdim,fazla yeme işini kestim,dikkat etmeye de başladım..İşte bu noktada dukan ile yollarımı ayırıyorum...Diyete başlamak için gerekli desteği aldım ondan..Ama bundan sonraki evrede az ye ama her şeyden ye mantığını devreye sokucam

1 hafta insan kendini tutabilir,ama bana 3-4 ay demesin ki meyve yok o yok bu yok..insanın canı kabak bile çekiyor işte

Nacizane görüşlerim ve yaşadıklarımı anlattım;umarım faydası olur


dukan diyeti ilk hafta goruslerim 1


No comments:

Post a Comment