Friday, September 20, 2013

Yüksek Lifli Diyet Ekmeği ve Taze Bakla Keyfi (Yuva/ Krıstal)



yuksek lifli diyet ekmegi ve taze bakla keyfi yuva kristal 1


Elimde iki paket yüksek lifli diyet ekmek karışımı vardı. Bir yandan geçenlerde yaptığımız ekmeğin tadı damağımda bir yandan da çok kaçırdık biraz kilo kontrol etmeli diyordum.Geçtim mutfağa yeni bir karışımı denemeye başladım.


Bir önceki ekmek denememizi merak edenler için TIKTIK


yuksek lifli diyet ekmegi ve taze bakla keyfi yuva kristal 2


500 gr ekmek karışımına bir paket mini instant maya ekleyerek ılık su ile yoğurdum. Yağladığım kalıbıma hamurumu koyarak bir torba geçirdim, sıkıca bağladım. Torbaladığım kalıbımı sofra bezi ya da hamur işlerinde kullandığınız bir havluya sarıp 30 dk beklettim. Önceden ısınmış fırınıma koyup yaklaşık 40 dk da pişirdim.


Ekmeğim güzel oldu, sağlıklı bol lifli. Hadi sağlıktan bahsediyoruz hazır da taze bakla çıkmışken bir de salata yapayım dedim.


yuksek lifli diyet ekmegi ve taze bakla keyfi yuva kristal 3


 Temizleyip yıkadığım baklalarımı haşlayıp bir kaseye aldım. Az bir yağla iyice harmanladım. En son üzerine dere otu ekleyerek tükettim. Baklayı özlemişim. Bu hafta da buzluğa hazırladık, kışın taze bakla keyfi de ayrı güzel oluyor.


yuksek lifli diyet ekmegi ve taze bakla keyfi yuva kristal 4


Bu yazım da vesile olmuşken blog etkinlik sponsorlarımızdan Krıstal yağa da teşekkür ederim.


Şimdi sorsanız bana tavsiye der misin? Neden olmasın bol lifli sağlıklı bir ekmek derim. Ama ekmek karışımı almak istiyoruz güzel bir sofra için derseniz, madem sofraya özendiniz kalori hesabına girmeyin çıtır çıtır bir ekmek yiyin derim. 


Çıtır çıtır bir ekmek için TIKTIK


Afiyet olsun efendim:)


Tarih84


No comments:

Post a Comment